Egyéb

Sportolói márkaérték doktori disszertáció kérdőív

2017. november 7. 14:01

Kajos Attila a Budapesti Corvinus Egyetem Sportgazdasági Kutatóközpontjának kutatója és a Pécsi Tudományegyetem Gazdálkodástudományi Doktori Iskolájának doktorjelöltje. Disszertációjának témája a sportolói márkaérték és a szurkolói magatartás, lojalitás összefüggései, valamint a sportolói márkaérték közösségi médián keresztüli építésének lehetőségei.

Ennek keretében megalkotta a sportolók szurkolói megítélésére támaszkodó Sportolói Márkaérték mérésére alkalmas skála alapjait, amelyet csatolt kérdőív eredményei alapján kíván tudományosan is megerősíteni.

A kérdőívet kitöltők 37 magyar sportoló közül választhatják ki a kedvencüket, vagy a számukra legkedvesebbet és mondhatják el, hogy bizonyos tulajdonságok, személyiségjegyek és asszociációk mennyire jellemzőek a sportolóra. Emellett válaszolnak azon kérdésekre, hogy mennyire azonosulnak a sportolóval, milyen gyakorisággal nézik őt a televízióban, vagy interneten, követik őt a közösségi médiában, ismerik a szponzorait és/vagy reklámozóit és vásárolják a hozzá köthető merchandising termékeket.

A márkaérték skála kialakítása több mint 50, sportcsapatokhoz és sportolókhoz kötődő tudományos munka és előzetes kiscsoportos kérdőíves kutatások alapján került kialakításra, míg a kapcsolódó területek (sport-, sportolói-, csapat identifikáció, szurkolói lojalitás, stb.).

A kérdőív ezen a linken keresztül érhető el és tölthető ki.
Vízilabda hírek