cover image
Egyéb

Tokió 2020: rengeteg digitális újítás és szurkolói program indul!

2021. július 12. 20:44

Noha nézők nem vehetnek részt a tokiói olimpián, a szervezők eddig soha nem alkalmazott technológiai megoldásokkal igyekeznek közelebb hozni a tévénézőkhöz és az online követőkhöz a játékokat.

Az olimpia televíziós közvetítésének lefedettsége több mint 5 milliárd fő lesz, soha korábban nem érhettek el ennyi emberhez a közvetítések a televízión vagy a digitális eszközökön keresztül.

A riói olimpiához képest a tévés közvetítések ideje várhatóan megduplázódik, és az Egyesült Államokban is rekordra készülnek, az NBC több mint 7000 órát közvetít majd a különböző platformokon, de Európában is megdőlnek a számok.

A Nemzetközi Olimpiai Bizottság, a közvetítésért felelős szervezetek és a japán szervezőbizottság azon dolgozik, hogy a lehetőségekhez képest minél intenzívebben kapcsolatba kerüljenek az éteren keresztül a szurkolók, a barátok és a családtagok a sportolókkal.

A létesítményeken belül - a Rajongói Mátrix nevet viselő projekt keretében - 5 másodperces videóüzeneteket vetítenek majd ki a szurkolók reakcióiként.

Az úgynevezett Cheer Map egy olyan digitális platform lesz, ahol egy gomb megnyomásával tapsolhatunk vagy éljenezhetünk. A reakciókat a program összegyűjti és ezekből egy globális térképet készít, amit elküld a műsorszolgáltatóknak, és aztán azokat szintén levetítik a létesítményekben.

Ahogyan a budapesti úszó Európa-bajnokságon, az olimpián is találkozhatnak a sportolók - közvetlenül a versenyek után - a családtagokkal, természetesen virtuálisan (a kijelölt létesítményekben).  

A közvetítések most először ultra HD, azaz 4K minőségben készülnek el az olimpiai közvetítő-társaság jóvoltából (több mint 9000 órában!). Soha nem látott kameraállások várhatóak a közvetítések során, 360 fokos visszajátszásokkal (kiemelten a kosárlabda-közvetítések során), VR-lefedettséggel és a mesterséges intelligencia által feldolgozott elemző adatokkal.

Nagyon készülnek az atlétikai sprintszámok közvetítésére is, itt a tévénézők a digitális eszközök segítségével láthatják, a versenyzők mikor érik el a csúcssebességüket. Az íjászversenyek során biometrikus adatokat kaphatunk, érzékelhetjük a versenyzők pulzusszámát, adrenalinszint-emelkedését - grafikai megoldások várhatók a képernyőn.

A NOB az olympics.com oldalt egyfajta igazodási pontként, origóként jelölte meg, ezen belül a Tokyo 2020 Fan Zone egy virtuális, interaktív közösségi térként funkcionál majd, a szurkolók világszerte kapcsolatba léphetnek egymással, voksolhatnak a legszebb olimpiai pillanatokra és egy fantasy játékot is elindítanak. Ebben a 10 kedvenc vagy későbbi győztesnek vélt egyéni sportolót jelölhetik meg, saját bajnokságot is indíthatnak barátaikkal - a Bracket Challenge során pedig meg lehet jelölni a csapatsportágak végső győzteseit.

A NOB erőfeszítései mellett a szervezet szponzorai is sok érdekességgel készülnek a XXXII. Nyári Olimpiai Játékok Idejére.

Vízilabda hírek
tokió 2020